Το λέει ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ
Ένας εκλογικός νόμος οφείλει να σχεδιάζεται με γνώμονα τη δημοκρατική εκπροσώπηση, τη σταθερότητα και τη λειτουργία των θεσμών, όχι με βάση το ποιος θα κερδίσει ή θα χάσει τις επόμενες εκλογές.
Η ουσία της συζήτησης δεν είναι ένα πρόσωπο. Δεν είναι ο Δούκας, ούτε οποιοσδήποτε άλλος δήμαρχος. Το ερώτημα είναι αν οι κανόνες της δημοκρατίας αλλάζουν για να εξυπηρετήσουν πολιτικές σκοπιμότητες. Αν οι εκλογικοί νόμοι διαμορφώνονται για να αποκλείσουν συγκεκριμένους αντιπάλους, τότε η συζήτηση παύει να αφορά την Αυτοδιοίκηση και αφορά την ίδια τη δημοκρατική λειτουργία του πολιτεύματος.
Η συγκεκριμένη αντιπαράθεση αναδεικνύει ένα βαθύτερο ζήτημα: Θέλουμε ισχυρούς, ανεξάρτητους και δημοκρατικά νομιμοποιημένους Δήμους ή μια Αυτοδιοίκηση που θα λειτουργεί υπό στενή κομματική επιτήρηση;
@doukasharis Δημόσια παραδοχή Κυρίζογλου: Κάναμε το νόμο για να μη ξαναβγεί ο…Δούκας!♬ πρωτότυπος ήχος – Haris Doukas
Ψήφισμα στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Στη σημερινή 20η Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων, και μετά από πρόταση του Δημάρχου Αθηναίων, Χάρη Δούκα, πέρασε κατά πλειοψηφία ψήφισμα σχετικά με τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Ακολουθεί αναλυτικά το ψήφισμα:
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων, ενόψει της κατάθεσης στη Βουλή του νέου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καλεί την κυβέρνηση και όλα τα Κόμματα, να στηρίξουν τις προτάσεις του για μια τολμηρή, καινοτόμα μεταρρύθμιση, που θα οδηγεί στην καθιέρωση ενός σύγχρονου μοντέλου διακυβέρνησης, βασισμένο στην αποκέντρωση, τη σαφήνεια και την αποτελεσματικότητα. Ένα μοντέλο που θα διασφαλίζει μεγαλύτερη διαφάνεια στη λήψη των αποφάσεων και θα βελτιώνει την καθημερινότητα των πολιτών μέσω πιο αποδοτικών υπηρεσιών.
Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών, παρότι κάνει ένα νομοτεχνικό νοικοκύρεμα, καθώς κωδικοποιεί περί τα 1.000 νομικά κείμενα που διέπουν σήμερα τη λειτουργία των δήμων, βρίσκεται μακριά από τα πάγια αιτήματα των αιρετών.
Διαφωνούμε με τις βασικές αρχές του νομοσχεδίου που κινείται σε λάθος κατεύθυνση και για να μπορεί να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος, ζητάμε:
-
Άμεση απόσυρση του άρθρου 730, σύμφωνα με το οποίο υπηρεσιακοί παράγοντες των Υπουργείων Εσωτερικών και Οικονομικών θα ρυθμίζουν στις δικαστικές αίθουσες, κόντρα στις αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων, τον αριθμό των εργαζομένων στους δήμους.
-
Άμεση απόσυρση του άρθρου 138 παρ. 2, δεύτερο εδάφιο.
-
Κατάργηση του σημερινού συστήματος εποπτείας των ΟΤΑ από τις αποκεντρωμένες διοικήσεις, που συχνά ακυρώνουν αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων.
-
Κατάργηση του μνημονιακού κόφτη στα οικονομικά των δήμων που τους στερεί κάθε χρόνο δισεκατομμύρια ευρώ, απαραίτητα για τη λειτουργία και το έργο τους.
-
Απόσυρση των ρυθμίσεων για το νέο εκλογικό σύστημα, που υπερβαίνει τα όρια της δημοκρατικής νομιμότητας.
-
Διατήρηση των σημερινών νομικών προσώπων των Δήμων.
Ομιλία στην ημερίδα της ΚΕΔΕ, με θέμα «Αναθεώρηση του Συντάγματος – Προκλήσεις και Προοπτικές για την Τοπική Αυτοδιοίκηση»













