Δημοτική Συνεργασία Ελληνικού Αργυρούπολης
ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΕΣ ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ: ΚΕΡΔΗ ΓΙΑ ΠΟΙΟΥΣ;

Ο Γιάννης Κωνσταντάτος δήλωσε – για πολλοστή φορά – περήφανος για την διοίκησή του, γιατί παρέδωσε ένα ακόμη στολίδι, το κτίριο Ιμέρας και Βουλιαγμένης ιδιοκτησίας του δήμου, το οποίο ανακαινίσθηκε χωρίς ο ίδιος να βάλει ούτε ένα ευρώ, ενώ αντίθετα θα έχει έσοδα από την εκμίσθωσή του.
Ποια είναι όμως η αλήθεια;
Παραθέτουμε τα δεδομένα και ας βγάλουν οι αναγνώστες/τριες τα συμπεράσματά τους.
Σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης για την πλειοδοτική δημοπρασία:
︎ Το κτίριο εκμισθώθηκε από το δήμο σε ιδιωτική εταιρεία για 25 χρόνια.
︎ Η εταιρεία ανέλαβε την ανακαίνιση του κτιρίου με δαπάνη που υπολογίστηκε στα 1.890.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
︎ Οι προς εκμίσθωση χώροι του κτιρίου, αυτοί δηλαδή που θα εκμεταλλεύεται η εταιρεία, είναι περίπου 3.000 τμ.
︎ Το μίσθωμα καθορίστηκε ως εξής:
Ως ελάχιστο όριο πρώτης προσφοράς ορίστηκε από το Δήμο το ποσό των 15.000 ευρώ. Υπολογίστηκε δηλαδή με περίπου 5 ευρώ/τμ, τη στιγμή που στη συγκεκριμένη περιοχή και σε ανακαινισμένα κτίρια, μπορεί να κυμαίνεται από 15 εως 30 ευρώ/τμ.
Στη δημοπρασία πήρε μέρος μόνο μια εταιρεία, της οποίας ο επικεφαλής φαίνεται να έχει αναπτύξει ιδιαίτερους δεσμούς με το Δήμο μας, που έδωσε προσφορά 15.050 ευρώ και κέρδισε το διαγωνισμό.
Σύμφωνα όμως με τους όρους της προκήρυξης και προκειμένου να γινει συμψηφισμός της δαπάνης της εταιρείας για την ανακαίνιση του κτιρίου, από το μηνιαίο μίσθωμα, για τα πρώτα 10 χρόνια θα αφαιρείται το ποσό των 11.812, 50 ευρώ και για τα επόμενα 15 χρόνια το ποσό των 2.625 ευρώ. Το μίσθωμα θα είναι σταθερό για τα πέντε πρώτα χρόνια και στη συνέχεια θα αυξάνεται κατά 3% ετησίως. Για παράδειγμα και με βάση τα παραπάνω, το μηνιαίο μίσθωμα για τα πρώτα 5 έτη, θα είναι 3.237,5 ευρώ.
Μιλάμε για το ενοίκιο ενός ολόκληρου, συγκεκριμένου, εμπορικού κέντρου.
Μα θα πει κάποιος: ναι αλλά ο μισθωτής κατέβαλε ένα σημαντικό ποσό για την ανακαίνιση του κτιρίου. Θα μπορούσε ο Δήμος να κάνει την ανακαίνιση μόνος του και στη συνέχεια να το εκμεταλλεύεται ο ίδιος, εξασφαλίζοντας έσοδα ασύγκριτα μεγαλύτερα από αυτά που θα έχει τώρα;
Εμείς και πάλι παραθέτουμε κάποια δεδομένα και ας βγάλουν οι αναγνώστες/τριες τα συμπεράσματά τους.
Σύμφωνα με σχετικές ανακοινώσεις τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε, ο Δήμος μας χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Αττικής με 7 εκ ευρώ για ορισμένα έργα.
Μεταξύ αυτών ήταν και η ανάπλαση του πάρκου στο 208, έκτασης περίπου 6 στρ με προϋπολογισμό 2,07 εκ ευρώ.
Καθώς και η ανάπλαση του πάρκου Μαρίνειου στο Κάτω Ελληνικό, έκτασης περίπου 10 στρ με προϋπολογισμό 1,36 εκ ευρώ, ενώ αρχικά η δημοτική αρχή υπολόγιζε το κόστος σε 250.000 ευρώ + ΦΠΑ.
Μιλάμε για κόστη ανάπλασης χωρών πράσινου, με φυτεύσεις, παγκάκια, πέργκολες, συντριβάνια, φωτισμό, αυτόματο πότισμα, παιχνίδια για παιδικές χαρές, όργανα γυμναστικής κλπ
Δεύτερο, πρόσφατα ο Δήμος μας πήρε δάνειο 2,05 εκ ευρώ για την ανακατασκευή πεζοδρομίων, με ετήσιο τοκοχρεωλύσιο περίπου 189 χιλ ευρώ, για 15 χρόνια.
Είχε λοιπόν ο Δήμος εναλλακτικές δυνατότητες χρηματοδότησης της ανακαίνισης του κτιρίου Ιμέρας και Βουλιαγμένης;
Με αφορμή τα παραπάνω όμως, θέλουμε να κάνουμε το εξής σχόλιο.
Υπάρχουν δύο χαρακτηριστικά της δράσης της δημοτικής αρχής, που αξίζει να προσεχθούν.
︎ Το ένα είναι η συνεργασία της με συγκεκριμένη εταιρεία, η οποία με 3-4 άλλες που συνδέονται μαζί της, έχει πάρει όλες τις δουλειές του Δήμου που αφορούν σε εργασίες πρασίνου, ανάπλασης/συντήρησης παιδικών χαρών, πλατειών, αθλητικών χώρων κλπ, που το ύψος τους ξεπερνά τα 15 εκ. ευρώ.
︎ Το δεύτερο είναι η εκμίσθωση σε ιδιώτες για μακροχρόνια εκμετάλλευση, δημοτικής περιουσίας.
Εδώ έχουμε τις περιπτώσεις του κτιρίου Ιμέρας και Βουλιαγμένης και του κτιρίου στο Μαρίνειο Κάτω Ελληνικού (για το οποίο έχουμε ενημερώσει αναλυτικά με προηγούμενες ανακοινώσεις μας) που είχαν εγκαταληφθεί στην τύχη τους για να προκριθεί η λύση του ιδιώτη/σωτήρα.
Αλλά έχουμε και δύο ακόμη περιπτώσεις που αφορούν οικόπεδα που παραχωρήθηκαν στο Δήμο μας μέσα στα όρια της επένδυσης του Ελληνικού.
Το ένα στην παραλία έκτασης περίπου 13 στρ που ήδη εκμισθώθηκε σε γνωστό επιχειρηματία της εστίασης και νυχτερινής διασκέδασης και το δεύτερο έκτασης περίπου 17 στρ μέσα στο πρώην αεροδρόμιο, του οποίου η διαδικασία εκμίσθωσης βρίσκεται σε εξέλιξη.
Τα τελευταία έχουν το εξής χαρακτηριστικό: η δημοτική αρχή σπεύδει να εκμισθώσει μακροχρόνια δύο μεγάλα οικόπεδα, αδιαμόρφωτα, που βρίσκονται μέσα σε ένα μεγάλο εργοτάξιο επί της ουσίας, που είναι βάσιμο να εκτιμάει κάποιος ότι με την εξέλιξη των έργων της επένδυσης η αξία τους θα μεγαλώσει σημαντικά, για να αναπτυχθούν χρήσεις όπως πχ γήπεδα πάντελ και παγοδρόμιο.
Αλλά θα επανέλθουμε σε αυτά γιατί έχουν ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΣΕΙΣΜΙΚΟ
ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Η παράταξή μας έβαλε το παρακάτω θέμα για συζήτηση, στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο λογοδοσίας της διοίκησης:
ΘΕΜΑ «ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΟΥ ΠΡΟΣΕΙΣΜΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ»
Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας αποστείλατε, διαπιστώνεται ότι ο πρωτοβάθμιος προσεισμικός έλεγχος πραγματοποιήθηκε το 2022. Τα δεδομένα του ελέγχου αυτού αφού μεταβιβάστηκαν στον ΟΑΣΠ, έχουν επιστραφεί σε σας εδώ και αρκετό διάστημα με συγκεκριμένες παρατηρήσεις. Παρουσιάζονται 11 κτήρια τα οποία απαιτούν δευτεροβάθμιο έλεγχο, τον οποίο εσείς έχετε ήδη ξεκινήσει.
Επειδή στην αναφορά που έχουμε στα χέρια μας, στον βαθμό που μπορούμε να κρίνουμε, εντοπίζονται ζητήματα κτιριακών προβλημάτων, όπως για παράδειγμα:
Α. 1ο Λύκειο Αργυρούπολης (προβλήματα στα στηθαία εξωστών. Αλλαγή χρήσης εξωστών στις αίθουσες διδασκαλίας).
Β. 3ο Δημοτικό σχολείο Αργυρούπολης. Πρόβλημα μη δομικής τρωτότητας στα καζανάκια τουαλέτας. Ρωγμή στον αρμό. Περνάνε νερά.
Γ. Διάφορα σχολεία με δομική τρωτότητα στα στηθαία, οξείδωση οπλισμού σε κάθετα στοιχεία κ.α.
Ερωτάται η διοίκηση αν έχει προβεί όλο το προηγούμενο διάστημα, απ την στιγμή που είχε λάβει γνώση για τα προβλήματα αυτά, σε τεχνικούς ελέγχους; Αν έχει λάβει προληπτικά μέτρα ώστε να διασφαλίσει την ασφαλή λειτουργία των σχολείων; Ποια μέτρα έλαβε και σε ποια σχολεία; Πότε περιμένει τα αποτελέσματα του δευτεροβάθμιου ελέγχου, πως έχει δράσει μέχρι τώρα και τι σχεδιάζει για μετά.”
Η δημοτική αρχή δεν αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα προβλήματα του πρωτοβάθμιου αντισεισμικού ελέγχου, αλλα σχολίασε γενικά πως βρίσκονται εν αναμονή του δευτεροβάθμιου και πως όλα τα σχολεία συντηρούνται και ελέγχονται συνεχώς. Μας διαβεβαίωσε οτι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος ασφάλειας.
Αναμένουμε κι εμείς τα αποτελέσματα του δευτεροβάθμιου ελέγχου και θα επανέλθουμε στο σοβαρό ζήτημα της σεισμικής θωράκισης των σχολείων.
ΑΠΟΛΥΤΗ ΤΑΥΤΙΣΗ ΘΕΣΕΩΝ
ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ & ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΤΟΥ
ΣΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ

Δήλωσαν και οι δύο χαρούμενοι και δικαιωμένοι.
Γιατί όμως;
Για την κατάφωρη καταπάτηση του συντάγματος (άρθρο 16) καθώς και γιατί η εκπαίδευση γίνεται ακόμη περισσότερο ταξική και προνόμιο των εχόντων;
Ο δήμαρχος Ελληνικού Αργυρούπολης δεν παραμέλησε να ψέξει όλες και όλους που αγωνίστηκαν για μια διαφορετική από την σημερινή αξιοποίηση του χώρου του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, δηλώνοντας προς πάσα κατεύθυνση υπέρμαχος των ιδιωτικών επενδύσεων.
Όμως ήδη βλέπουμε τα αποτελέσματα από το ξεπούλημα του Ελληνικού και ήδη έχουν αρχίσει να γίνονται αντιληπτές σε όλο και περισσότερο κόσμο οι αρνητικές συνέπειες του.
Κύριε Μητσοτάκη και Κύριε Κωνσταντάτε , εμείς από χρόνια έχουμε ταχθεί με την δημόσια εκπαίδευση για όλους και σε όλες τις βαθμίδες. Αυτό για μας αποτελεί αδιαπραγμάτευτο κοινωνικό αγαθό ενώ για την Πολιτεία ξεκάθαρη συνταγματική υποχρέωση.
Ταυτόχρονα βρισκόμαστε σταθερά στην πραγματικά σωστή κοινωνική πλευρά, αυτή της υπεράσπισης, προστασίας, φροντίδας και ελεύθερης χρήσης των δημοσίων χώρων.
«Έκαστος εφ’ ω ετάχθη».












