Η ΠΟΕ-ΟΤΑ ετοιμάζεται για απεργία διαρκείας, προκειμένου να ικανοποιούν τα αιτήματα του κλάδου
Αποφασισμένη να συνεχίσει τις κινητοποιήσεις για ζητήματα που απασχολούν τους εργαζόμενους στους δήμους και ιδιαίτερα των εργαζομένων με διαχρονικές συμβάσεις ορισμένου χρόνου, στις κοινωνικές δομές μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, την κρατική χρηματοδότηση των κοινωνικών δομών, την κατάργηση της αντισυνταγματικής διάταξης Βορίδη, δηλώνει η ηγεσία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΠΟΕ-ΟΤΑ).
Στην κατεύθυνση αυτή από την ηγεσία της ΠΟΕ-ΟΤΑ εντείνονται οι προσπάθειες, ώστε αν χρειαστεί, να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις διαρκείας, προκειμένου να ικανοποιηθούν τα αιτήματα του κλάδου και να συνεχίσουν να λειτουργούν οι υπηρεσίες των ΟΤΑ.
Την Τρίτη 12 Μάη τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΟΕ-ΟΤΑ είχαν συνάντηση με τον πρόεδρο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), Λάζαρο Κυρίζογλου, όπου κατέστησαν σαφές ότι εάν δεν δοθεί άμεσα ουσιαστική λύση τόσο στο θέμα της μονιμοποίησης των εργαζομένων στις κοινωνικές δομές των δήμων όσο και στην κατάργηση της λεγόμενης «διάταξης Βορίδη», η Ομοσπονδία είναι αποφασισμένη να προχωρήσει σε κινητοποιήσεις διαρκείας. Στη συνάντηση συμμετείχε και η εργατολόγος Μαρία Τσίπρα.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε ενόψει και του προγραμματισμένου ραντεβού με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών, η οποία αναμένεται να παρουσιάσει το σχέδιο της κυβέρνησης για τον τρόπο στελέχωσης και χρηματοδότησης των κοινωνικών δομών των δήμων από το 2027 και έπειτα που σήμερα συγχρηματοδοτούνται από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους (παιδικοί σταθμοί, ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠ ΜΕΑ Κέντρα Κοινότητας κ.λπ.).
Σύμφωνα με τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής της ομοσπονδίας τα δύο αυτά ζητήματα αποτελούν αδιαπραγμάτευτες διεκδικήσεις για τους εργαζομένους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και υπογραμμίζουν ότι απαιτούνται άμεσες πολιτικές πρωτοβουλίες και συγκεκριμένες δεσμεύσεις από την κυβέρνηση.
Ο Πρόεδρος της της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), Λάζαρος Κυρίζογλου ΚΕΔΕ δήλωσε στους συνδικαλιστές ότι σύμφωνα και με την ομόφωνη απόφαση της ΚΕΔΕ στηρίζει τα αιτήματα της ΠΟΕ-ΟΤΑ για κατάργηση της Διάταξης Βορίδη και την μονιμοποίηση των εργαζομένων.
Στην ΠΟΕ-ΟΤΑ εντείνονται οι προσπάθειες, ώστε αν χρειαστεί, να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις διαρκείας, προκειμένου να ικανοποιηθούν τα αιτήματα του κλάδου και να συνεχίσουν να λειτουργούν οι υπηρεσίες των ΟΤΑ.
Στελέχη της ΠΟΕ-ΟΤΑ αναφέρουν Ενωμένοι και αποφασισμένοι όλοι μαζί θα δώσουμε την μάχη για:
Μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων στα Προγράμματα Ε.Σ.Π.Α. με κρατική χρηματοδότηση.
Κατάργηση της αντεργατικής «διάταξης Βορίδη».
Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους, με μαζικές προσλήψεις προσωπικού σε όλες τις υπηρεσίες των Ο.Τ.Α.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α., εν όψει της συνάντησης με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών για το θέμα της μονιμοποίησης των εργαζομένων στις Κοινωνικές Δομές των Δήμων, θα πραγματοποιήσει διαδικτυακή συζήτηση την Δευτέρα 18 Μαΐου 2026, από τις 9.00 έως τις 11.00 το πρωί, με διάφορα Σωματεία και επιστημονικούς Συλλόγους που δραστηριοποιούνται στις Κοινωνικές Δομές των Ο.Τ.Α., προκειμένου να υπάρξει μια ανταλλαγή απόψεων και προτάσεων. Στη συνάντηση αυτή θα συμμετέχουν και οι επικεφαλής των παρατάξεων που δεν εκπροσωπούνται στην Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας.
Θα ακολουθήσει συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου εσωτερικών όπου αναμένεται να παρουσιάσει στην ΠΟΕ-0ΟΤΑ το σχέδιο της κυβέρνησης για τον τρόπο στελέχωσης και χρηματοδότησης των κοινωνικών δομών των δήμων από το 2027. Καθώς και τι θα γίνει με τη μονιμοποίηση του ο προσωπικού που απασχολείται με συμβάσεις μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, μέχρι και 20 χρόνια, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες των κοινωνικών δομών (Παιδικούς Σταθμούς, ΚΔΑΠ, κ.α).
Μετά την συνάντηση της Εκτελεστικής Επιτροπής με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών, όπως ήδη έχει αποφασισθεί, θα υπάρξει συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α., (πιθανά 19 Μάη) όπου θα εκτιμηθούν οι προτάσεις του Υπουργείου Εσωτερικών και θα ληφθούν οι απαραίτητες αποφάσεις.
Στη συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου θα προσκληθούν επίσης να συμμετάσχουν τα Σωματεία και οι επιστημονικοί Σύλλογοι που δραστηριοποιούνται στις διάφορες Κοινωνικές Δομές των Ο.Τ.Α.
Ενωμένοι και αποφασισμένοι αναφέρουν στελέχη της ΠΟΕ-ΟΤΑ όλοι μαζί θα δώσουμε την μάχη.
Ενημερώνουμε τους εργαζόμενους τους γονείς και την κοινωνία.
Ετοιμάζουμε την αντεπίθεση οργανωμένα τεκμηριωμένα μαζικά και αποφασιστικά
για:
Μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων στα Προγράμματα Ε.Σ.Π.Α. με κρατική χρηματοδότηση.
Κατάργηση της αντεργατικής «διάταξης Βορίδη».
Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους, με μαζικές προσλήψεις προσωπικού σε όλες τις υπηρεσίες των Ο.Τ.Α.
Ο αγώνας μας θα είναι ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ !!! όπως λένε στελέχη της ΠΟΕ-ΟΤΑ, καλώντας τους εργαζόμενους να συμμετέχουν μαζικά σε αυτόν τον αγώνα.
Ωστόσο από τις Αγωνιστικές Κινήσεις Συσπειρώσεις-ΑΚΙΣ, εκφράζονται επιφυλάξεις, αντιρρήσεις για τον τρόπο που κινείται μέχρι σήμερα η ηγεσία της ΠΟΕ-ΟΤΑ, θεωρώντας ότι πρέπει ο αγώνας να περάσει στα χέρια των εργαζομένων, μέσα από επιτροπές αγώνα και ποιο αποφασιστικό ρόλο των πρωτοβάθμιων σωματείων, μέσα από Γενικές συνελεύσεις.
Ασκούν κριτική τονίζοντας ότι ο “ρόλος της πλειοψηφίας της ΠΟΕ-ΟΤΑ (Συνδικαλιστική Ανατροπή, ΔΑΣΟΤΑ, ΔΑΚΕ, ΑΣΚΟΤΑ), ο οποίος αποσυμπιέζει, διαχειρίζεται και κλείνει όπως-όπως τις κινητοποιήσεις μας, ώστε να μην τους ξεπεράσει ο παλμός του κόσμος της εργασίας. Με «πανηγυρικές κορώνες» και χαιρετισμούς δημάρχων, επιχείρησαν να βαφτίσουν ως νίκη την επικοινωνιακή διαχείριση και να σπρώξουν το κίνημα σε έναν στημένο διάλογο με προαποφασισμένη κατάληξη και απολύσεις”.
Και εδώ είναι η ουσία!
Η περιβόητη «μηδενική βάση» δεν είναι δικαίωση. Είναι πολιτικός ελιγμός αποκλιμάκωσης, ώστε να «παγώσουν» προσωρινά τις αγωνιστικές μας διαθέσεις, να κερδίσουν χρόνο και να επιστρέψουν με το ίδιο αντιδραστικό περιεχόμενο, πιο «διαπραγματεύσιμο». Γι’ αυτό τους απαντάμε καθαρά! Καμία συμμετοχή στον στημένο διάλογο. Η δική μας «βάση» δεν είναι μηδενική. Ξεκινά από την πραγματικότητα και τα δικαιώματά μας. Είμαστε ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ. Συνεχίζουμε, πιο ενωμένοι, πιο οργανωμένοι και κλιμακώνουμε τις κινητοποιήσεις μας μέχρι και την οριστική μας δικαίωση!
Για αυτό, συγκροτούμε Επιτροπές Αγώνα σε όλους τους δήμους, συντονίζουμε τις Επιτροπές και τα Σωματεία, όπου συμβάλλουν σε όμορους δήμους, παρεμβαίνουμε στα δημοτικά συμβούλια απαιτώντας ουσιαστικές αποφάσεις που να ζητούν την μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις με νομοθετική ρύθμιση” αναφέρουν .
Ο επικεφαλής της παράταξης Αγωνιστικές Κινήσεις Συσπειρώσεις-ΑΚΙΣ και μέλος του Γενικού Συμβουλίου ζητά να παραβρίσκεται στη συνάντηση της Εκτελεστικής Επιτροπής με το Υπουργείο, καθώς το ζήτημα αυτό είναι ύψιστης συνδικαλιστικής σημασίας για όλες τις παρατάξεις, ιδίως και για αυτές που δεν εκπροσωπούνται στην Εκτελεστική Επιτροπή.
“Θεωρούμε πως για την ενίσχυση των διεκδικήσεών μας και την μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις είναι απαραίτητο να προκηρυχθεί πανελλαδική απεργία και συγκέντρωση από όλη την επικράτεια έξω από το Υπουργείο κατά την ημέρα της συνάντησης, ή οποιαδήποτε μέρα πραγματοποιηθεί αυτή.
Ως εκ τούτου,
Αιτούμαστε
-
Την ανεμπόδιστη παρουσία των εκπροσώπων από όλες τις παρατάξεις στην επικείμενη συνάντηση με το Υπουργείο, οι οποίες δεν συμμετέχουν στην Εκτελεστική Επιτροπή.
-
Την κήρυξη Πανελλαδικής απεργίας την ημέρα συνάντησης με το υπουργείο εσωτερικών για όλους τους εργαζόμενους στους Δήμους και απεργιακή συγκέντρωση από όλη την επικράτεια έξω από το Υπουργείο”.












