Συμπληρώνονται φέτος 51 χρόνια από την πτώση της δικτατορίας και την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στην Ελλάδα.
Μια ιστορική καμπή που σφράγισε βαθιά την πορεία του τόπου και συνεχίζει να εμπνέει, να συγκινεί και να μας θυμίζει πόσο πολύτιμη είναι η ελευθερία. Στο πλαίσιο της επετείου, έρχονται στο φως σπάνια ντοκουμέντα από τις πρώτες μέρες μετά την κατάρρευση του καθεστώτος, τον Ιούλιο του 1974.

Σε αρχειακό βίντεο της ΕΡΤ, αποτυπώνεται η επιστροφή εξόριστων αντιστασιακών που είχαν φυλακιστεί ή εκτοπιστεί από τη χούντα των συνταγματαρχών, αλλά και στιγμιότυπα από τη μεγάλη διαδήλωση της 17ης Νοεμβρίου 1974, την πρώτη επέτειο του Πολυτεχνείου μετά τη μεταπολίτευση ένα ποτάμι λαού, νεολαίας και εργαζομένων που τίμησαν τους αγώνες και τα θύματα της δικτατορίας.
Περισσότερο από μισό αιώνα μετά, οι εικόνες αυτές δεν είναι απλώς αναμνήσεις. Είναι ιστορικά ίχνη αντίστασης, μνήμης και ελπίδας, σε μια εποχή που οι δημοκρατικοί θεσμοί δοκιμάζονται ξανά, με διαφορετικό πρόσωπο.
51 από την πτώση της χούντας: Βίντεο από την επιστροφή των εξόριστων μετά την χούντα και από διαδήλωση 17 Νοέμβρη 1974












