• ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ ΣΗΜΕΡΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΊΤΕ ΕΔΩ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
deltiotypou@gmail.com
Νότια Προάστια Xpress News
Advertisement
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΔΗΜΟΙ
    • ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
    • ΑΘΗΝΑΙΩΝ
    • ΑΛΙΜΟΣ
    • ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ
    • ΒΑΡΗ – ΒΟΥΛΑ – ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ
    • ΒΥΡΩΝΑΣ
    • ΓΛΥΦΑΔΑ
    • ΔΑΦΝΗ – ΥΜΗΤΤΟΣ
    • ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ
    • ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ
    • ΚΑΛΛΙΘΕΑ
    • ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ
    • ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ
  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
  • ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΣΥΝΕΔΡΙΑ – EVENTS
  • ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ
Κανένα αποτέλεσμα
Όλα τα αποτελέσματα
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΔΗΜΟΙ
    • ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
    • ΑΘΗΝΑΙΩΝ
    • ΑΛΙΜΟΣ
    • ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ
    • ΒΑΡΗ – ΒΟΥΛΑ – ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ
    • ΒΥΡΩΝΑΣ
    • ΓΛΥΦΑΔΑ
    • ΔΑΦΝΗ – ΥΜΗΤΤΟΣ
    • ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ
    • ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ
    • ΚΑΛΛΙΘΕΑ
    • ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ
    • ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ
  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
  • ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΣΥΝΕΔΡΙΑ – EVENTS
  • ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ
Κανένα αποτέλεσμα
Όλα τα αποτελέσματα
Νότια Προάστια Xpress News
Κανένα αποτέλεσμα
Όλα τα αποτελέσματα
Αρχική ΔΙΕΘΝΗ

Ηχηρή προειδοποίηση της Κομισιόν για τα Ελληνικά τρένα 15 ημέρες πριν την τραγωδία

xpress-news Από xpress-news
18 Μαρτίου 2023
in ΔΙΕΘΝΗ
0
Ηχηρή προειδοποίηση της Κομισιόν για τα Ελληνικά τρένα 15 ημέρες πριν την τραγωδία
0
SHARES
5
VIEWS
ΚοινοποίησηΚοινοποίηση

Οι καμπάνες ηχούν καιρό τώρα εκκωφαντικά για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Πέραν των εργαζομένων όπου προειδοποιούσαν καιρό τώρα  ότι «όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και για την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό» και πως «δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται», στις 15 Φεβρουαρίου, ούτε 15 μέρες καλά-καλά πριν από την τραγωδία και η ίδια η Κομισιόν έστειλε την Ελλάδα στο Ευρωδικαστήριο.

Ο λόγος ήταν επειδή η χώρα μας δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου. «Η συγκεκριμένη οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός», επεσήμαινε στην ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Υπογράμμιζε, μάλιστα, με τον πλέον σαφή και κατηγορηματικό τρόπο πως «η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής».

Ακόμη πιο συγκεκριμένα, «η συμφωνία αυτή θα έπρεπε να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις, όπως αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους επιδόσεων προσανατολισμένους στους χρήστες (για παράδειγμα, ταχύτητα γραμμής, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος)».

Το ιστορικό

Στο πλαίσιο της οδηγίας για τη δημιουργία του ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου, υπάρχει η υποχρέωση σύναψης συμβατικής συμφωνίας με την οποία καθορίζονται τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις του κράτους μέλους και του διαχειριστή της εθνικής υποδομής, εν προκειμένω του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ).

Δεδομένης της υποεπένδυσης, που οδήγησε και στη γενικότερη απαξίωση του τρένου, μέσα στα χρόνια της κρίσης, η χώρα μας έμεινε πίσω σε όλα τα ζητήματα που αφορούν στις σύγχρονες σιδηροδρομικές υποδομές. Διαχρονικά προβλήματα στην παραγωγή νέων έργων και τη συντήρηση του δικτύου, ο εκσυγχρονισμός της λειτουργίας στα ευρωπαϊκά πρότυπα, το άνοιγμα της αγοράς, οι ευρωπαϊκοί διάδρομοι, αλλά και ρυθμιστικά ζητήματα, μετατέθηκαν στο μέλλον.

Έτσι, όταν ξεκίνησαν, υπό την πίεση της Κομισιόν, οι συζητήσεις για την εξυγίανση του σιδηροδρόμου, με την απειλή ότι θα ζητηθεί η επιστροφή κοινοτικών κονδυλίων δισεκατομμυρίων, είχε δημιουργηθεί ένα δυσεπίλυτο κουβάρι προβλημάτων. Οι διαπραγματεύσεις με την Επιτροπή για την αναδιάρθρωση των σιδηροδρομικών φορέων οδήγησε το περασμένο φθινόπωρο στον διαχωρισμό ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ και ήταν και το καθοριστικό βήμα για να αλλάξει κεφάλαιο ο ελληνικός σιδηρόδρομος. Ωστόσο εξακολουθούσαν να υπάρχουν εκκρεμότητες μια από τις οποίες και η συμβατική συμφωνία μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και του διαχειριστή της υποδομής ΟΣΕ, με τελευταίες πληροφορίες να θέλουν το κείμενο να βρίσκεται προς έλεγχο και έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ώστε στη συνέχεια να υπογραφεί και η χώρα μας να έχει συμμορφωθεί με την ευρωπαϊκή οδηγία.

Υψηλότερη χρηματοδότηση προς τον ΟΣΕ

Όπως προκύπτει και από το σκεπτικό της απόφασης της Κομισιόν για την παραπομπή της Ελλάδας στο ευρωπαϊκό δικαστήριο, όσον αφορά τη σοβαρότητα της συμβατικής συμφωνίας, η συμφωνία αυτή μεταξύ του Δημοσίου και του ΟΣΕ θα πρέπει να καλύπτει όλες τις πτυχές διαχείρισης της υποδομής, τις οικονομικές υποχρεώσεις του κράτους μέλους, τις απαιτήσεις αποδοτικότητας για τον διαχειριστή υποδομής, τις υποχρεώσεις υποβολής αναφορών και τους κανόνες για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και σοβαρών διαταραχών σε λειτουργίες.

Θα πρέπει να περιλαμβάνει, επίσης, διορθωτικά μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται σε περίπτωση που ένα από τα μέρη παραβαίνει τις συμβατικές του υποχρεώσεις ή, σε εξαιρετικές περιστάσεις, σε περίπτωση που επηρεάζεται η διαθεσιμότητα δημόσιας χρηματοδότησης. Οι εν λόγω συμφωνίες περιλαμβάνουν ένα πενταετές χρηματοδοτικό πλαίσιο για την κατασκευή, την αναβάθμιση και τη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής, το οποίο καθιστά προβλέψιμη τη δημόσια χρηματοδότηση.

Εφέτος, μάλιστα, ο διαχειριστής της εθνικής υποδομής έχει προϋπολογιστεί ότι θα λάβει μετά από χρόνια, που η κρατική συμβολή ήταν σταθερή στα 45 εκατ. ευρώ, αυξημένη χρηματοδότηση συνολικού ύψους 75 εκατ. ευρώ, μία αύξηση της τάξεως του 66%.

Προηγούμενο Άρθρο

Η “Αττική Πράσινη Περιφέρεια” έγειρε την πλάστιγγα της ψηφοφορίας στο Περιφερειακό Συμβούλιο- Εγκρίθηκαν δύο σημαντικά ψηφίσματα “κατά της ιδιωτικοποίησης του νερού και των πλειστηριασμών”

Επόμενο Άρθρο

Η επίθεση που δέχθηκε ο πρόεδρος μας κ. Θ. Μπίρλης είναι «η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι»

xpress-news

xpress-news

Επόμενο Άρθρο
Η επίθεση που δέχθηκε ο πρόεδρος μας κ. Θ. Μπίρλης είναι «η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι»

Η επίθεση που δέχθηκε ο πρόεδρος μας κ. Θ. Μπίρλης είναι «η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι»

  • Τάσεις
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Η πανίσχυρη προσευχή στον Αρχάγγελο Μιχαήλ! 8 Νοεμβρίου – Γιορτή σήμερα: Σύναξις των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ

Η πανίσχυρη προσευχή στον Αρχάγγελο Μιχαήλ! 8 Νοεμβρίου – Γιορτή σήμερα: Σύναξις των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ

25 Μαΐου 2025
Ο Γιάννης Κωνταντάτος πλέει σε πελάγη ευτυχίας … Ενώθηκε με τα ιερά δεσμά του γάμου με την εκλεκτή της καρδιάς του – Να Ζήσετε!!!

Ο Γιάννης Κωνταντάτος πλέει σε πελάγη ευτυχίας … Ενώθηκε με τα ιερά δεσμά του γάμου με την εκλεκτή της καρδιάς του – Να Ζήσετε!!!

17 Ιουλίου 2024
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑΣ

29 Απριλίου 2025
Σας περιμένουμε στη 17η γιορτή τράγου στα Πολυκλαδικά Ηλιούπολης – 1 ΣΕΠ ΣΤΙΣ 9:30 Μ.Μ. – 3 ΣΕΠ ΣΤΙΣ 4:30 Π.Μ.

Σας περιμένουμε στη 17η γιορτή τράγου στα Πολυκλαδικά Ηλιούπολης – 1 ΣΕΠ ΣΤΙΣ 9:30 Μ.Μ. – 3 ΣΕΠ ΣΤΙΣ 4:30 Π.Μ.

28 Αυγούστου 2023
Αθλητικοί Σύλλογοι Ηλιούπολης

Αθλητικοί Σύλλογοι Ηλιούπολης

0
Κ.ΕΝΤΡΟ Ε.ΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ Π.ΡΟΣΦΟΡΑΣ

Κ.ΕΝΤΡΟ Ε.ΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ Π.ΡΟΣΦΟΡΑΣ

0
ΚΑΙΡΟΣ

ΚΑΙΡΟΣ

0

Ιεροί Ναοί Ηλιούπολη

0
ΚΚΕ: Η ομιλία του Κ. Μητσοτάκη στην Πολιτική Επιτροπή της ΝΔ ήταν ένα ρεσιτάλ πρόκλησης απέναντι στον λαό

ΚΚΕ: Η ομιλία του Κ. Μητσοτάκη στην Πολιτική Επιτροπή της ΝΔ ήταν ένα ρεσιτάλ πρόκλησης απέναντι στον λαό

16 Ιουνίου 2025
Εναλλακτική Δράση: Ο Δρόμος έχει την δική μας…Ιστορία! Περιήγηση στην ιστορία των Εξαρχείων – Πρώτος σταθμός: οδός Θεμιστοκλέους

Εναλλακτική Δράση: Ο Δρόμος έχει την δική μας…Ιστορία! Περιήγηση στην ιστορία των Εξαρχείων – Πρώτος σταθμός: οδός Θεμιστοκλέους

16 Ιουνίου 2025
Ξεκίνησε η διανομή πνευματικών δικαιωμάτων 2025 για τους/τις συμβασιούχους του ΟΣΔΕΛ

Ξεκίνησε η διανομή πνευματικών δικαιωμάτων 2025 για τους/τις συμβασιούχους του ΟΣΔΕΛ

16 Ιουνίου 2025
Η Άγκυρα στέλνει σαφές μήνυμα στην Αθήνα: Ανάρτησε χάρτη στην UNESCO για τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό – Κόβει στη μέση το Αιγαίο

Η Άγκυρα στέλνει σαφές μήνυμα στην Αθήνα: Ανάρτησε χάρτη στην UNESCO για τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό – Κόβει στη μέση το Αιγαίο

16 Ιουνίου 2025

Νέες Δημοσιεύσεις

ΚΚΕ: Η ομιλία του Κ. Μητσοτάκη στην Πολιτική Επιτροπή της ΝΔ ήταν ένα ρεσιτάλ πρόκλησης απέναντι στον λαό

ΚΚΕ: Η ομιλία του Κ. Μητσοτάκη στην Πολιτική Επιτροπή της ΝΔ ήταν ένα ρεσιτάλ πρόκλησης απέναντι στον λαό

16 Ιουνίου 2025
Εναλλακτική Δράση: Ο Δρόμος έχει την δική μας…Ιστορία! Περιήγηση στην ιστορία των Εξαρχείων – Πρώτος σταθμός: οδός Θεμιστοκλέους

Εναλλακτική Δράση: Ο Δρόμος έχει την δική μας…Ιστορία! Περιήγηση στην ιστορία των Εξαρχείων – Πρώτος σταθμός: οδός Θεμιστοκλέους

16 Ιουνίου 2025
Ξεκίνησε η διανομή πνευματικών δικαιωμάτων 2025 για τους/τις συμβασιούχους του ΟΣΔΕΛ

Ξεκίνησε η διανομή πνευματικών δικαιωμάτων 2025 για τους/τις συμβασιούχους του ΟΣΔΕΛ

16 Ιουνίου 2025
Η Άγκυρα στέλνει σαφές μήνυμα στην Αθήνα: Ανάρτησε χάρτη στην UNESCO για τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό – Κόβει στη μέση το Αιγαίο

Η Άγκυρα στέλνει σαφές μήνυμα στην Αθήνα: Ανάρτησε χάρτη στην UNESCO για τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό – Κόβει στη μέση το Αιγαίο

16 Ιουνίου 2025
  • Xpress Δημοφιλείς Προορισμοί
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία

© 2022 xpress-news.gr | Κατασκευή ιστοσελίδων www.makemyweb.gr

Κανένα αποτέλεσμα
Όλα τα αποτελέσματα
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΔΗΜΟΙ
    • ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
    • ΑΘΗΝΑΙΩΝ
    • ΑΛΙΜΟΣ
    • ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ
    • ΒΑΡΗ – ΒΟΥΛΑ – ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ
    • ΒΥΡΩΝΑΣ
    • ΓΛΥΦΑΔΑ
    • ΔΑΦΝΗ – ΥΜΗΤΤΟΣ
    • ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ
    • ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ
    • ΚΑΛΛΙΘΕΑ
    • ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ
    • ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ
  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
  • ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΣΥΝΕΔΡΙΑ – EVENTS
  • ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

© 2022 xpress-news.gr | Κατασκευή ιστοσελίδων www.makemyweb.gr